pondelok 5. marca 2018

Február za nami | Nové knihy a iné radosti života | Ema Liber

Drahí ľudkovia,
konečne je za nami zimné obdobie (aj keď vonku to tak ešte nevyzerá) a my sa už pomaly môžeme chystať na príjemnú jarnú atmosféru. Už teraz si predstavujem ako si užívam prvé teplé lúča slnka, sedením na schodoch pred dvorom s mojim psom a dobrou knihou v ruke. Pre dobrú knihu treba totižto vytvoriť aj dobrú atmosféru. A či nie?
 

Tento mesiac bol rýchly. Nehovoriac o tom, že som polovicu školy premeškala, kvôli zdraviu (nato sa nesťažujem, práveže taký oddych každému prospeje), ale aj na čítanie nebolo toľko času ako som si predstavovala. Úprimne - som zo seba sklamaná. Počet prečítaných kníh je pre mňa skvelý, keďže ja čítam pomaly, ale keď si spomeniem ako málo času som tomu venovala... To ma štve najviac.

Prečítané knihy:

Harry Potter a Tajomná komnata
Ku-klux-klan: Tady bydlí láska
Šťastná sedmička
Rysavá jalovica

Harryho netreba nijako špeciálne opisovať. Tento rok som sa rozhodla prečítať celú sériu, spolu s vedľajšími knihami. Už ale mesiac sa neviem pohnúť ďalej a tretia časť na mňa smutne pozerá z poličky na internáte.
Knihu od Absyntu som recenzovala, ak máte záujem, TU.
Šťastná sedmička bola príjemná oddychovka, ale aj tak som mala väčšie očakávania. Príbeh bol plytký, skôr išlo o posolstvo a pekné myšlienky. O tom ako sa Willow vyrovnáva so stratou rodičov a čo jej dá nový život do budúcna. Na konci knihy som sa, ale musela usmievať - všetky postavy mi prirástli k srdcu a uvedomila som si pár zásadných veci. Napríklad, že nikdy neviete koho život ovplyvníte.
A Rysavá jalovica? Povinné čítanie zo školy, ale s radosťou som sa do toho vrhla - veď kniha, alebo presnejšie knižôčka, je veľmi tenká a za hodinu som ju mala prečítanú. Vtipný, milý príbeh zo života. Síce mi robili problém niektoré nárečové slová, ale aj cez to som sa nakoniec dostala.

Nové knihy:


Černobyľská modlitba (kronika budúcnosti) od Svetlany Alexijevič je ďalšia kniha od Absyntu. Kúpil ju môj brat a obaja sa tešíme, až sa do nej pustíme. Zaujímavé téma, z ktorého sa dá ešte veľmi veľa získať, najmä ponaučenie do budúcna. Verím, že to bude písané rovnako hravo a plynulo ako predchádzajúca kniha od Absyntu, aj keď autorky sú samozrejmé iné. 

Elon Musk a jeho cesta za dnešnou slávou a úspechom je momentálne rozčítaná bratom. Zatiaľ si ju chváli a ja verím, že budem tiež. Musk je ako človek veľmi obdivuhodný - od jeho detstva až po súčasnosť vytvára neskutočné veci, o ktorých niektorí len snívajú a iní sa o ne bez výsledku snažia. Kolonizácia Marsu a let rakety Falcon Heavy sú veľmi aktuálne témy a podľa mňa aj dôležité - znova, tak ako v predošlej knihe, do budúcna ľudstva.

Obyčajná tvár išla momentálne do kníh. Film som ešte nevidela (poznáte to, najprv kniha potom film), ale určite sa chystám. Priznám sa, že o knihe som nečítala žiadne recenzie. Proste som prišla do kníhkupectva a mala som chuť si kúpiť knihu. A táto mi hneď padla do oka. Možno to bude tou modrastou obálkou a možno tým, že som si spomenula na trailer filmu. Táto je, ale hneď na rade v To-read liste.

Rozčítané knihy:

Stephen Hawking (Jeho život a dílo)
Musím sa priznať, už ju čítam dva týždne a stále nič. Je tam veľa fyziky a jeho života je tam naozaj málo. Ale ináč ma to baví. Len si nato musím nájsť čas a mať nato chuť. Fyzika je síce vysvetlená hravou a jednoduchou formou, ale vaše mozgové bunky vám dajú zabrať, ak nie ste rodený génius. Autorka píše veľmi pekne, vysvetľovanie vecí jej ide a ja sa teším, až sa dopracujem aj hlbšie do Stephenovho života.


A aký mesiac ste mali vy? Podarilo sa vám prečítať slušný počet kníh alebo ste natrafili na nejakú žhavú novinku? Napíšte mi do komentárov, rada si prečítam vaše zážitky! Majte sa krásne! :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem Vám za komentár a majte krásny deň!